Wednesday, May 19, 2010

mari belajar memasak!

oleh kerana kawan saya iaitu izafazliha tinggal di rumah saya sempena practical, maka beliau telah mengajar saya memasak..hoye2!so, mari follow apa yang saya masak...percubaan pertama masak ikan sardin marina adalah failed semata2, maybe sardin marina dislike kami..cis kamu sardin..sekejap dish tu tak rasa pape sekejap terlebih masin..but kami makan jua apa yang ada..sob3..percubaan kedua adalah sambal ikan bilis, boleh tahan lah rasa.better than the first try..tahniah kepada kami..ahakz..hari esoknya kami makan ayam masak kicap and telur sos..memang terbaik lah dari ladang!tak sia-sia lantik iza sebagai guru masakan..hahahahah...eh saya sempat snap gambar masakan, sila lihat!

1. mula2 kita potong ayam in small pieces.ingat ye tuan2 and puan2..tulis dalam buku note ye!

2. goreng2 sehingga sebati..cikgu iza kata sampai kuning sikit..betul tak cikgu????

3. letak air secukup rasa..sampai ayam tadi berenang di dalam air..he

4. masukkan garam sesuka hati..

5. then insert kan kicap hitam legam dan pekat..nyum3..

5. Walla..sudah siap!owh tiba2 terlapar kembali..


















3 comments:

  1. wahh...akan kucube resepi nie..hehehhee

    ReplyDelete
  2. kalau tak sedap salah kan iza!
    he..

    ReplyDelete
  3. yee~!!!
    sgt~~~kami da bley kawen~~~hahahaha

    ReplyDelete